Het begint als een wild Pong-festijn en verandert opeens in een zijwaarts scrollend schietspel. Op het ene moment is het een platformer met een pompende chiptune-beat en even later is het een psychedelische reis door de menselijke psyche. Dit kan alleen in BIT.TRIP, de origineelste ritmegames van het universum, nu verkrijgbaar voor de Nintendo 3DS!
In BIT.TRIP SAGA zijn alle zes spellen uit de alomgeprezen serie samengesmolten in één game en doen ze voor het eerst de Nintendo 3DS aan. De cultklassiekers zijn volledig geremasterd om gebruik te maken van het verbluffende 3D-scherm van het spelsysteem, terwijl er een intuïtieve touchscreendraai is gegeven aan de ritmische spelervaring.
Ga mee met de iconische CommanderVideo terwijl hij probeert zijn missie te voltooien en terug naar huis te komen. Ram blokken kapot en vecht met bazen in het op Pong geïnspireerde BIT.TRIP BEAT, de titel die onze held met zijn eeuwige vizier aan de wereld voorstelde. De reis wordt vervolgd in BIT.TRIP CORE, waarin je een vierwegs laser bestuurt en blokken aan gruzelementen knalt, terwijl je opgaat in een verbijsterend audiovisueel spektakel. In BIT.TRIP VOID bestuur je een groeiende zwarte ruimte terwijl je door de lagen van de psyche reist, van superego tot es, en oppast dat je eigen brein ondertussen niet op tilt slaat. BIT.TRIP RUNNER levert een ritmische spelervaring met 50 levels vol gepixelde platformpret. Vervolgens neem je het al schietend op tegen de kwaadaardige Source in BIT.TRIP FATE, om vervolgens de cirkel rond te maken met BIT.TRIP FLUX, een briljante combinatie van de populairste elementen uit de serie.
Zodra je het BIT.TRIP-universum binnenstapt, weet je dat dit een flink staaltje liefdeswerk is, met zijn duizelingwekkende mix van klassieke jaren '80-beelden en hypermoderne ritmes. Fans van klassieke videogames zullen smullen van de verwijzingen naar de spellen van weleer, maar dit is niet zomaar een lesje in nostalgie. De serie blijft je boeien met meeslepende spelmomenten, waardoor het je een hoop moeite zal kosten om je Nintendo 3DS weer neer te leggen.