Cooking Mama 4
Was je handen, bind een schort om en stroop je mouwen op. Kortom, bereid je voor op een nieuw culinair avontuur met Mama, voor het eerst op de Nintendo 3DS! In Cooking Mama kun je samen met Mama meer dan honderd nieuwe gerechten bereiden en recepten combineren. Je kunt Mama helpen met klusjes in huis en zelfs met vrienden spelen – allemaal in stereoscopische 3D!
Om met Mama te koken, kies je een gerecht dat je graag wilt bereiden, en tik, schuif, veeg en sleep je de stylus over het touchscreen (of blaas je in de microfoon) als daarom wordt gevraagd. Maak je geen zorgen als je er een rommeltje van maakt, want Mama staat altijd voor je klaar. Als je het perfecte gerecht wilt bereiden, doe je er goed aan om de technieken eerst te oefenen, voordat je aan het echte werk begint. Oefening baart tenslotte kunst! Als het je lukt om het gerecht goed op tafel te krijgen, ontdek je de volgende keer misschien wel een nieuw recept.
In sommige van de minigames in Cooking Mama 4 moet je het Nintendo 3DS-systeem bewegen of kantelen. In bepaalde delen van het spel kun je verborgen acties uitvoeren door het systeem of de draaiknop te bewegen. Zorg dus dat je tijdens het spelen veel experimenteert, en kijk wat er gebeurt!
Elke keer als je kookt, verdien je een bonus in de vorm van een ster. Als je er drie verzamelt, ontvang je een cadeautje, zoals nieuwe kleding of accessoires voor Mama. In Mama's Gallery kun je de hoofdrolspeelster van een nieuwe outfit en accessoires voorzien, of de keuken en het 3D-scherm naar eigen wens aanpassen.
Je kunt recepten ook combineren. Kies er twee uit en speel een minigame waarin je ze samenvoegt tot (hopelijk) een heerlijk nieuw gerecht. Je krijgt maar een kans om het gerecht te breiden, maar het resultaat kan uiterst verrassend zijn!
Als je goed voor Mama zorgt, zorgt zij goed voor jou. Als je de gerechten dus op de juiste manier bereidt, speel je grappige nieuwe opdrachten vrij, die je samen met Mama kunt uitvoeren. Ga voor de hoogste score in elk van de opdrachten en probeer meer tijd te verdienen.
Als je even wat anders wilt doen, dan kun je de minigames met tot drie van je vrienden spelen via Nintendo 3DS Download Play. Daarbij heeft het spel nog allerlei leuke activiteiten voor jou en je vrienden te bieden, die je kunt vrijspelen door recepten te bereiden in de stand voor één speler, dus begin snel met koken!