Ga op avontuur met vrienden en vecht tegen bloeddorstige monsters in FINAL FANTASY EXPLORERS voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Werk samen in de online* en lokale multiplayerstand om de wereld te redden in dit grootschalige RPG-avontuur.
Sluit je aan bij een groep elitestrijders en ga op zoek naar het Grand Crystal: de belangrijkste krachtbron in de wereld. Verken exotische en ongerepte gebieden tijdens je zoektocht naar de brokstukken van het Grand Crystal en vecht tegen de woeste monsters die je pad kruisen.
Onverschrokken avonturiers kunnen alleen of samen met maximaal drie andere spelers meer dan 200 missies spelen. Sluit je aan bij helden uit de buurt via Local Play, of bij ontdekkingsreizigers uit landen ver hiervandaan via het internet.* Maak je eigen personage en kies onder meer wapens, pantsers en speciale eigenschappen voordat je eropuit trekt om op monsters te jagen en missies te voltooien.
In de loop van de game kun je twintig verschillende beroepen uitoefenen, die allemaal gepaard gaan met speciale vaardigheden. Je kunt bijvoorbeeld door het leven gaan als Black Mage en toverspreuken gebruiken om monsters te verslaan. Als Dark Knight kun je je eigen gezondheid opofferen om vernietigende aanvallen uit te delen. Probeer alle beroepen uit en beslis welk het beste bij jou past.
Je kunt zelfs tussen beroepen wisselen en verschillende vaardigheden met elkaar combineren die bij jouw speelstijl of die van je groep passen. Met de onderdelen die je in de game verzamelt, kun je je uitrusting verbeteren. Er zijn meer dan 500 onderdelen, zodat je nooit onvoorbereid de strijd aan hoeft te gaan.
Sommige monsters laten bijzondere voorwerpen achter, waarmee je je favoriete FINAL FANTASY-monsters tot leven kunt wekken. Deze wezens kun je zelfs inschakelen als bondgenoten, die je op je avontuur kunnen helpen. Dat is erg handig als je je team wilt uitbreiden!
Uiteindelijk kan je held ook het Trance-systeem gebruiken, waarmee je aanvallen van wezens als Ifrit en Bahamut in de strijd kunt werpen, of in bekende FINAL FANTASY-personages als Cloud, Squall en Lightning kunt veranderen.