Fire Emblem: Awakening
In een wereld waar twee machtige draken de dienst uitmaken, ontwaken duistere krachten die de rijken van de mens dreigen te vernietigen. Beleef een spannend avontuur met gevechten vol strategie, actie en gevaar in Fire Emblem: Awakening voor Nintendo 3DS.
Terwijl prins Chrom probeert te voorkomen dat schermutselingen tussen de koninkrijken van Ylisse en Plegia uitgroeien tot een grootschalige oorlog, raken de landen geïnfecteerd door een plaag van ondode soldaten. In de knel tussen een oorlogszuchtig koninkrijk en een onvoorstelbaar kwaad en geconfronteerd met een gemaskerde vreemdeling die beweert een historische figuur uit een voorgaande eeuw te zijn, is Chroms gevecht om te overleven misschien uitdagender dan hij zich ooit heeft voorgesteld. Gelukkig heeft hij zijn eigen, persoonlijke militie en jou, een krijger zonder herinneringen aan je verleden, om aan zijn zijde te vechten. Maar al naar gelang je verder de conflicten ingetrokken wordt, zullen zich gebeurtenissen voordoen die de wereld voorgoed veranderen...
Fire Emblem: Awakening borduurt voort op een verscheidenheid aan elementen uit eerdere Fire Emblem-spellen en biedt een ervaring waar zowel nieuwkomers als doorgewinterde fans van de serie van kunnen genieten. Zowel strategisch inzicht als gewiekstheid zijn nodig om de in beurten gevoerde gevechten in elk hoofdstuk met succes door te komen en door de nieuwe 3D-beelden komt elk conflict tot leven als nooit tevoren op Nintendo 3DS. De krachten van je individuele eenheden ten volste benutten is cruciaal, want je positie op het slagveld, de wapensoorten die je gebruikt, de verscheidenheid aan personageklassen en zelfs coöperatieve aanvallen zijn allemaal bepalend voor het behalen van de overwinning.
Hoe meer je personages aan elkaars zijde vechten en interactie hebben, hoe sterker hun onderlinge band wordt; sterkere banden zorgen weer voor sterkere coöperatieve vaardigheden, dus loont het de moeite om te zorgen dat je personages goed met elkaar om kunnen gaan. Naast het ontwikkelen van hun banden, verdienen personages ook ervaringspunten tijdens de gevechten, wat hun niveau en statistieken verhoogt. Er wacht je een enorm aanbod aan extra personages met een grote verscheidenheid aan klassen en wapenvaardigheden om te rekruteren voor je leger. Fire Emblem: Awakening bevat daarnaast ook meerdere moeilijkheidsgraden, waaronder een stand voor nieuwkomers waarin gevallen helden teruggebracht kunnen worden voor latere gevechten, in plaats van dat je ze voorgoed kwijt bent als ze sneuvelen.
En er is meer dan alleen de hoofdverhaallijn in Fire Emblem: Awakening! Zo kun je via Local Play je krachten bundelen met een vriend om de vijand te verslaan in de Double Duel-stand of je leger versterken met personages van andere spelers via StreetPass. Er zal ook aanvullende content met downloadbare levels en personages verkrijgbaar zijn, na de release van het spel.