Bereid je voor om het veld te betreden in Inazuma Eleven 3: Team Ogre Attacks! voor de Nintendo 3DS-systemen. In dit nieuwste deel moeten Mark Evans en de rest van het Inazuma National-team proberen te zegevieren in de Frontier International Championships, waarbij ze gehinderd worden door een futuristische vijand die terug in de tijd is gereisd om het bestaan van voetbal zelf te bedreigen!
80 Jaar in de toekomst ontmoet de achterkleinzoon van Mark Evans, Canon Evans, Team Ogre. Het wordt al snel duidelijk dat deze eenheid deel uitmaakt van een plot om 80 jaar terug in de tijd te reizen en Inazuma National op het voetbalveld te verslaan. Op die manier wil Team Ogre de loop van de geschiedenis veranderen en een wereld zonder voetbal scheppen. Om deze potentieel vernietigende plannen te dwarsbomen, moet Canon op zoek gaan naar Mark en met hem samenwerken om hun mooie sport voor de ondergang te behoeden. Ondertussen proberen Mark en zijn vrienden natuurlijk ook op koers te blijven om tot het beste voetbalteam ter wereld gekroond te worden.
Inazuma Eleven 3: Team Ogre Attacks! behoort net als Inazuma Eleven 3: Lightning Bolt en Inazuma Eleven 3: Bomb Blast tot de Inazuma Eleven 3-serie. Hetzelfde verhaal gezien vanuit een ander perspectief met andere rivalen. Team Ogre Attacks! bevat meer dan 2.000 personages om te ontmoeten en rekruteren, en ruim 350 speciale acties, die het verloop van de wedstrijd dramatisch kunnen beïnvloeden, inclusief spelers en speciale acties die exclusief zijn voor dit laatste deel van de serie. Spelers die hun team willen versterken kunnen in Team Ogre Attacks! gebruik maken van de nieuwe verbindingsfunctie Ogre Premium Link, die het mogelijk maakt verbinding te maken met Inazuma Eleven 3: Lightning Bolt of Inazuma Eleven 3: Bomb Blast op een ander Nintendo 3DS-systeem. Hiermee wordt het ook mogelijk naar speciale spelers te zoeken en voorwerpen te ontvangen die je normaal gesproken niet in het spel kunt krijgen.
Net als bij de andere spellen in de Inazuma Eleven 3-serie, moet je voor succes op het veld de vaardigheden van elke speler zo goed mogelijk uitbouwen. Het is ook mogelijk om tactieken voor het hele team aan te passen, of speciale acties van teamgenoten te combineren voor vernietigende aanvallen op doel. Mark Evans en zijn vrienden zullen al hun mogelijkheden hard nodig hebben om Team Ogre te verslaan en kampioen te worden.
Neem het op tegen een futuristische vijand die voetbal uit de loop van de geschiedenis wil wissen en werk samen met Canon Evans, de achterkleinzoon van Mark Evans, in Inazuma Eleven 3: Team Ogre Attacks!, alleen voor Nintendo 3DS-systemen!