De humor en gameplay die zo karakteristiek zijn voor LEGO-spellen, brengen je avonturen met Laval tot leven, met noppen om te verzamelen, 15 levels om doorheen te spelen en meer dan 60 personages om vrij te spelen. Je reist door de gevarieerde gebieden van het land Chima, waaronder moerassen, wouden en zelfs een eeuwenoude tempel, en ontmoet de leden van verschillende dierenstammen tijdens je reis om de geheimen van Chi te ontrafelen!