In 30 levels kom je je favoriete personages uit de serie tegen, onder wie Nya, Sensei Garmadon en PIXAL. Gebruik je Spinjitsu-kunsten om korte metten te maken met massa's mechanische bullebakken. Ze zijn dan wel zo achterlijk als een deur, maar ze stoppen niet totdat ze jou hebben verslagen. Neem ze daarom te grazen met bliksemsnelle combo's en speciale aanvallen! Gelukkig heb je een paar handige geheime wapens zoals Technoblades, evenals supercoole voertuigen. Ga achter het stuur zitten in Cole’s Earth Mech of Zane’s Ninjacopter, en ontdek ze zelf!
Vecht je een weg door de stad, sluip de onheilspellende Borg Tower in en bind de strijd aan met Tech Wu. Brute kracht is echter niet genoeg. Gebruik je verstand om puzzels op te lossen, computers te hacken en minigames te winnen. Speel als verschillende personages en maak gebruik van hun verschillende technieken, voordat je de ultieme confrontatie aangaat in de Digiverse!
Trek je ninjapak aan, slijp je zwaarden en maak je klaar voor een spectaculaire matpartij boordevol actie en gortdroge humor in LEGO Ninjago: Nindroids voor de Nintendo 2DS en 3DS!