Let’s Learn English with Biff, Chip & Kipper
Let’s Learn English with Biff, Chip & Kipper is een serie voor de Nintendo 2DS en 3DS die kinderen helpt klanken en letters te oefenen en is speciaal ontwikkeld om door jonge kinderen samen met hun ouders of voogden gebruikt te worden.
Met de software kunnen je kinderen hun Engelse woordenschat uitbreiden door middel van leuke lees-, schrijf- en spreekoefeningen. De serie is gebaseerd op de Oxford Reading Tree-reeks genaamd Floppy’s Phonics. Deze boeken gebruiken de synthetic phonics-methode om kinderen kennis te laten maken met alle klanken van de Engelse taal. In de serie staan de geliefde personages Biff, Chip en Kipper centraal, evenals de hond Floppy. De Oxford Reading Tree-reeks wordt wereldwijd in meer dan 138 landen gebruikt. Dankzij de grappige en intuïtieve functies van de Nintendo 2DS en 3DS is de serie interactiever dan ooit tevoren!
Deze softwareserie bestaat uit drie delen, die allemaal dezelfde phonics-methode gebruiken als de boeken waarop ze gebaseerd zijn. De oefeningen zijn verdeeld in acht niveaus, toenemend in moelijkheidsgraad. Elk deel van de software is qua inhoud vergelijkbaar met meer dan 30 boeken van de Oxford Reading Tree, en behandelt een aantal niveaus.
Op niveau 1 richten kinderen zich op de klanken die ze in het dagelijks leven om zich heen horen: op school, thuis, in het park of in de stad.
Op niveau 6 ligt de nadruk op het verhogen van het zelfvertrouwen en de taalvaardigheid van je kind door het lezen van verschillende boeken in Non-Fiction.
Als ouder of voogd kun je actief deelnemen aan het leerproces en je kind op die manier helpen met de software. Je kunt de ontwikkeling van je kind volgen, hulp bieden als hij of zij vragen heeft, of moeilijke klanken voorzeggen naarmate je kind zich verder ontwikkelt.
Bij de software wordt een handige gids geleverd, waarin ouders gedetailleerde informatie vinden over hoe de software werkt. De gids biedt nuttige tips die je kind helpen om optimaal gebruik te maken van de software.
Oxford Reading Tree is een ongeëvenaarde leermethode voor jonge kinderen. Miljoenen kinderen hebben leren lezen met Biff, Chip en Kipper. Ongeveer vier op de vijf scholen in het Verenigd Koninkrijk gebruiken de serie, die in totaal in 138 landen wordt gebruikt.