QRCodes_3DS_MarioAndSonicAtTheRio2016OlympicGames.png
Ontdek veertien olympische disciplines zoals voetbal en tafeltennis met een bijzondere twist! Naast de klassieke onderdelen zoals boogschieten en zwemmen, wordt er voor het eerst in 112 jaar ook weer golf gespeeld op de Olympische Spelen!
Deelnemers die een extra uitdaging zoeken, kunnen laten zien wat ze waard zijn in viertien Plus-disciplines. Dat zijn klassieke sporten met een speciaal Mario- en Sonic-tintje. Laat je meevoeren door de golven die een Thwomp veroorzaakt in de 100 m vrije slag Plus, of race extra snel naar de finish met power-ups in de 100 m Plus.
In de game vind je twee spelstanden voor één speler. In de spelstand 'Rio 2016 spelen' kun je olympische disciplines of Plus-disciplines naar keuze spelen. In de stand 'De weg naar Rio' speel je als je Mii-personage en volg je een verhaallijn.
Als je aankomt in Rio, ben je vastberaden om eeuwige roem te vergaren op de Olympische Spelen. Je komt erachter dat er een hevige rivaliteit bestaat tussen de sportscholen van Mario en Sonic. Afhankelijk van de sportschool waarbij je jezelf aansluit zie een uniek verhaal. Ga jij de uitdaging aan met Sonic of met Mario?
Pas de kleding van je Mii-personage aan voor een individuele look en sterkere eigenschappen!
Als je begint met je training in 'De weg naar Rio', verdien je trainingspunten (TP). Zodra je genoeg TP hebt, stijgt je Mii-personage in niveau. Hoe hoger het niveau, des te meer outfits je kunt kiezen voor je Mii. Je kun je Mii-personage ook sterker maken met allerlei sportaccessoires. Met golfclubs, bokshandschoenen en talloze andere items kun je je vaardigheden een boost geven.
In het hoofdverhaal in 'De weg naar Rio' kun je een mooi Mario-kostuum winnen door het verhaal van Mario uit te spelen. Als je het verhaal van Sonic uitspeelt, word je beloond met een cool, blauw Sonic-kostuum. Je kunt het Mario-kostuum sterker maken met de verschillende Mario-amiibo-figuurtjes**. Met de Sonic-amiibo** kun je ervoor zorgen dat het Sonic-kostuum krachtiger wordt.
Naast Mario, Sonic en je Mii-personage kun je met allerlei andere personages spelen die zich voor de verschillende onderdelen hebben gekwalificeerd! Je hebt de keuze uit 40 personages. Zo veel waren er nog nooit!
Je kunt ook je familie en vrienden uitdagen in de multiplayerstand om te zien wie de echte kampioen is. Met Download Play kunnen maximaal vier spelers het tegen elkaar opnemen, waarbij ze slechts één exemplaar van de game nodig hebben.*** Je kunt ook spelers van over de hele wereld uitdagen in de wereldranglijsten.
In deze volledig nieuwe spelstand kun je de afstand van een volledige marathon afleggen door je Nintendo 3DS-systeem bij je te dragen. Door een zo groot mogelijke afstand af te leggen kun je beloningen verdienen waarmee je je Mii sterker kunt maken!
In pocketmarathon kun je ook de Mii-personages van andere spelers ontmoeten door via je game verbinding te maken met de onlineklassementen* of door via StreetPass gegevens uit te wisselen met anderen!