Het is nu drie decennia geleden dat de spokenontwijkende, stippenverslindende videogamelegende Pac-Man de wereld veroverde. En om die wel heel speciale gebeurtenis te vieren, word je in PAC-MAN Party 3D getrakteerd op een verzameling waanzinnige, driedimensionale multiplayer-minigames!
Er staan je tientallen doldwaze uitdagingen te wachten, of je het nu opneemt tegen (maximaal) drie van je vrienden in een nieuwe variant van een klassiek bordspel, of dat in je eentje de uitgebreide en meeslepende Story Mode speelt. Het ene moment doe je mee aan een wedstrijd en gooi je met pizza's, terwijl je het volgende moment zit te vissen, een jet-pack ombindt, een reusachtige taart versiert of je racket pakt voor een potje tennis met een twist. Met Pac-Man en zijn vrienden raak je niet uitgespeeld!
De intuïtieve besturing maakt het uiterst eenvoudig om PAC-MAN Party 3D te spelen, zodat zowel Pac-Man-fanaten als beginnende spelers gezamenlijk kunnen spelen. De uiterst gevarieerde minigames maken volop gebruik van de unieke functies van de Nintendo 3DS, met besturing via de knoppen, het touchscreen, de microfoon en de bewegingssensor.