Met Spirit Camera: The Cursed Memoir voor de Nintendo 3DS kunnen je haren, waar je ook bent, recht overeind gaan staan! Dit nieuwe Survival-horrorspel gebruikt Augmented Reality-technologie en de camera's van de Nintendo 3DS om je wereld in een ander daglicht te zetten. Je omgeving wordt gevuld met geesten om te bevechten, droombeelden om te ontrafelen en vreemde mysteries om op te lossen!
In het verhaal heb je de beschikking over een zeer speciale fotocamera, genaamd de Camera Obscura, waarmee je geesten kunt uitdrijven en Maya, een belangrijk personage in het spel, kunt bevrijden. Zij wordt gevangen gehouden in een duister landhuis door een vloek. In de echte wereld wordt deze vreemde camera aangestuurd door de camera's aan de buitenkant van het Nintendo 3DS spelsysteem. Wanneer spelers dit beeld zien via de Camera Obscura, zien zij de wereld om hen heen door de camera's van het spelsysteem en wordt je meegetrokken in de ultieme horror-ervaring!
Dit spel zal spelers bewegen om hun eigen omgeving te onderzoeken via de innovatieve horrorfilter van de Camera Obscura. Bestrijd enge geesten met een druk op de knop en zie een andere wereld op je scherm. Los het legendarische mysterie op, verstopt tussen de stoffige bladzijdes van het paarse dagboek. Naast het verhaal zijn er genoeg dingen vrij te spelen zoals een spelstand waarmee spelers foto's kunnen nemen van hun omgeving om te zien of er geesten stiekem dichtbij zijn. Er is ook een applicatie waarmee je foto's van iemands gezicht kunt nemen om te zien welke geest hen vandaag lastig valt of om het te gebruiken als gezichten van de geesten die je in het spel zult bestrijden! Het is natuurlijk allemaal niet echt... toch?
Spirit Camera: The Cursed Memoir is niet voor diegenen met zwakke zenuwen, want reken in dit spel op met adrenalinestoten gevulde survival horror-actie die je overal mee naartoe kunt nemen - alleen voor Nintendo 3DS.