Laat drie Links hun krachten bundelen in The Legend of Zelda: Tri Force Heroes voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen! Werk samen als triomfantelijk trio, gebruik verschillende outfits om nieuwe krachten te krijgen, en behoed het modebewuste koninkrijk Hytopia voor een gruwelijke vloek.
Geef gehoor aan de oproep van de koning en bevrijd de prinses van een foeilelijke, nieuwe outfit om het gevoel voor stijl in Hytopia te herstellen. Ga op een avontuur dat je alleen met z'n drieën tot een goed einde kunt brengen, waarbij iedere speler één Link bestuurt. Reis naar acht verschillende regio's in de Drablands, van ijzige grottenstelsels tot gloeiend hete vulkanen, en verken meer dan 30 levels boordevol puzzels, valstrikken en slechteriken.
Sluit je online* of via Local Play aan bij twee andere helden. Door middel van Download Play** kunnen drie vrienden samen spelen met slechts één exemplaar van de game, en ze kunnen hun voortgang zelfs gedeeltelijk overdragen naar de volledige game. Je kunt ook levels in je eentje spelen door de hulp in te roepen van standbeeldachtige metgezellen die Doppels worden genoemd. Op die manier kun je toch een trio vormen.
De drie helden delen hetzelfde aantal hartjes, dus help elkaar en gebruik de pictogrammen op het touchscreen om met je makkers te communiceren: vraag ze om hulp, geef ze hints en moedig ze aan. Je kunt op elkaars schouders klimmen om zo een totem te vormen. Op die manier kun je ingewikkelde puzzels oplossen, spelers naar hooggelegen stukken gooien en boven de meest angstaanjagende vijanden uittorenen.
Gebruik de opbrengst van je avonturen om meer dan 30 stijlvolle, nieuwe outfits samen te stellen. Met die outfits kun je niet alleen het uiterlijk van je held aanpassen, maar hem ook unieke krachten geven: gebruik de Goron Garb om door lava heen te zwemmen, trek de Kokiro Clothes aan om je pijlen krachtiger te maken, of hul jezelf in de Legendary Dress om minder snel levens te verliezen.
Speel levels opnieuw met andere spelers om zeldzame kostbaarheden te ontdekken en nieuwe uitdagingen aan te gaan, of neem het tegen ze op in het Coliseum in gevechten die voor iedereen toegankelijk zijn. Draag een outfit naar keuze in een van de acht arena's en gebruik alle voorwerpen die je vindt, om zeldzame beloningen in de wacht te slepen.