In Tom Clancy's GHOST RECON SHADOW WARS voor Nintendo 3DS ben je de bevelhebber van de Ghosts, de beste speciale gevechtseenheid ter wereld. Het is jouw taak om te voorkomen dat de Russische nationalist Yuri Treskayev de macht grijpt.
In de zinderende woestijn van Kazachstan, dorpjes in de Oekraïne en het bevroren landschap van Siberië ga je op zoek naar de geheime 'Desert Hand'-basissen uit het sovjettijdperk, die Treskayev gebruikt om een leger op te bouwen. Je krijgt alle middelen tot je beschikking om een team samen te stellen, te trainen en van de meest moderne wapenrusting te voorzien.
Beleef de wereldberoemde Ghost Recon-serie op een volledig nieuwe manier. Nooit eerder was een Ghost Recon-spel zo diepgravend en tactisch!
Train en geef leiding aan de beste speciale gevechtseenheid ter wereld. Bij het samenstellen van je team heb je de keuze uit zes verschillende specialisten: commando, scherpschutter, verkenner, geniesoldaat, artillerist en hospik. Naarmate je verder komt in het spel zul je nieuwe vaardigheden en materialen vrijspelen, zodat je je manschappen van de modernste uitrusting kunt voorzien.
Het spel maakt optimaal gebruik van de mogelijkheden van de Nintendo 3DS. Laat je overdonderen door de prachtige 3D-beelden en speciale effecten, waarbij het lijkt of vijanden en voorwerpen uit het scherm springen. Gebruik het touchscreen om snel en eenvoudig door de menu's te navigeren en kantel het Nintendo 3DS-systeem om achter gebouwen en obstakels te kijken voor een tactisch overzicht.
Je kunt het op elf plattegronden tegen een vriend opnemen, om te bepalen wie de beste bevelhebber is. Je kunt zelfs tegen elkaar spelen op slechts één Nintendo 3DS-systeem!