Kies uit elf speelbare personages uit de tv-serie Zexal, onder wie Yuma, Kite en Shark, en loods je favoriet door het avontuur. Elk personage beschikt over zijn eigen, unieke kaarten. Als je behoefte hebt aan een grotere uitdaging, dan kun je je eigen collectie samenstellen op basis van 5500 kaarten!
Terwijl je je staande probeert te houden in het Zexal World Duel, kom je 40 bekenden tegen uit de serie. Versla ze allemaal om kampioen te worden! Voor beginnelingen is er een gemakkelijke spelstand waarin je vertrouwd kunt raken met de regels. Ook bevat de game speluitleg, zodat je binnen de kortste keren kunt spelen als een pro.