Bomberman keert terug in dit explosieve actiespel!
Op een dag stort er plotseling een ruimteschip neer op Planet Bomber! Bomberman gaat op verkenning uit in de Peace Mountains en ontmoet daar de versufte robotpiloot Pibot. Deze vertelt Bomberman dat het kwaadaardige Garaden Empire de ster Primus heeft aangevallen en prinses Millian ontvoerd heeft van Pibots reddingsschip! Wanneer Bomberman dit hoort, neemt hij zich voor om de prinses te redden, al moet hij er het hele heelal voor uitkammen!
Bomberman is uitgerust met een onuitputtelijke voorraad bommen en kan verschillende upgrades gebruiken. In zijn zoektocht naar de prinses bezoekt hij vijf onbekende planeten, ontmoet hij zijn oude maatje Louie en vindt hij gloednieuwe voorwerpen. Vlieg, zwem, schiet en blaas dingen op terwijl je het heelal doorreist om de prinses te vinden!