Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
Hou je wijsvinger in de aanslag, trek een overhemd met franje aan en stap in de schoenen van Miles Edgeworth in Capcoms nieuwste toevoeging aan de Ace Attorney-serie op Nintendo DS. Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth is een spel waarin jij persoonlijk de waarheid, de hele waarheid en niets anders dan de waarheid moet achterhalen. Dit doe je door de actie uit de rechtzaal te halen en naar de plaats van het misdrijf te brengen.
In de rol van de mysterieuze Edgeworth (aanklager en beruchte rivaal van Phoenix Wright) trek je er op eigen houtje op uit om plaatsen des misdrijfs te onderzoeken en daar aanwijzingen te vinden, getuigen te ondervragen en stukjes over het hoofd geziene informatie nader te bekijken. Doel van het spel is om de puzzelstukjes samen te voegen en de dader, het motief en methode te identificeren in verschillende aangrijpende zaken... voordat de politie moet worden ingeschakeld.
De kalme, berekenende Edgeworth is natuurlijk altijd goed voorbereid, dus heb je verschillende hulpmiddelen tot je beschikking in je zoektocht naar de waarheid. Tijdens je zoektocht zal je organiser opgevuld worden met de belangrijkste feiten die je verzamelt over getuigen en verdachten. Ook zal het je je verzamelde bewijsmateriaal weergeven. Daarnaast kun je met de organiser voorwerpen van elke kant aan een nauwgezet onderzoek onderwerpen. Elke zaak kan staan of vallen door de meest miniscule verborgen details! In de 'Logic'-stand, die symbool staat voor Edgeworth's doortrapte analytische geest, kun je verbanden tussen schijnbaar losstaande feiten in kaart brengen om tot je deducties te komen: de juiste logische denksprong opent nieuwe mogelijkheden voor het onderzoek en brengt je dichter bij gerechtigheid.
Je tijd doorbrengen op de plaats des misdrijfs betekent dat je met getuigen moet omgaan. En hoewel ondervragingen kostbare informatie kunnen opleveren, vertelt niet iedereen de waarheid! Tijdens het onderzoek zul je getuigen onder druk moeten zetten om meer details te verkrijgen en verbijsterend inconsistente beweringen te kunnen rijmen om er achter te komen wat er gebeurd is. Zodra je de feiten aan een onderzoek hebt onderworpen en het kaf van het koren hebt gescheiden, zul je de confrontatie met de verdachte aan moeten gaan. Onthul tegenstrijdigheden met hard bewijs om de schurk achter de tralies te krijgen! Maar je kunt niet zomaar klakkeloos aantijgingen en beschuldigingen maken: Edgeworth heeft een 'levensbalk' die terugloopt als hij onjuiste beschuldigingen maakt en als deze op is, is de zaak gesloten!
Dus speel de rol van Miles Edgeworth: beoordeel het bewijsmateriaal, analyseer de feiten en grijp de daders in dit spannende onderzoeksspel, exclusief voor Nintendo DS.