Another Code: Two Memories
Elf jaar lang meende Ashley dat haar ouders overleden waren. Vlak voor haar 14de verjaardag ontvangt ze echter plotseling een brief van haar vader, waarmee een avontuur wordt ingeluid dat ze nooit zal vergeten.
Another Code: Two Memories mengt bloedmooie, animé-achtige graphics met slimme toepassingen van de unieke eigenschappen van Nintendo DS. Reis naar het mysterieuze eiland en ga op zoek naar aanwijzingen omtrent de verdwijning van je ouders. Dankzij de twee schermen zie je zowel een eerste- als een derdepersoons perspectief tegelijkertijd in beeld. Via het touchscreen kun je voorwerpen bekijken of gebruiken en met behulp van de microfoon kun je stof van oude relikwieën blazen.
Op het bovenste scherm zie je wat Ashley ziet, terwijl het onderste scherm een bovenaanzicht biedt van het gebied waar zij zich in bevindt. Je bestuurt Ashleys bewegingen door de stylus over het touchscreen te slepen. Vrijwel alles in je omgeving kan onderzocht worden. Laat Ashley simpelweg naar een voorwerp toe lopen, tik op een pictogram en het spelaanzicht verandert in een close-up. Vanuit dit perspectief kun je het voorwerp makkelijker onderzoeken door het aan te raken.
Naast de breinbrekende puzzels die je op iedere hoek te wachten staan, word je meegesleept door een bovennatuurlijke verhaallijn vol verrassende wendingen en plottwists. Dit verhaal zal je niet meer loslaten! Dat maakt Another Code een verplichte aanschaf voor alle detectives in de dop, waar je ook woont!