Word een ultieme sluipmoordenaar in Assassin’s Creed: Altaïr’s Chronicles voor Nintendo DS, en word een expert in alle vaardigheden, wapens en tactieken die daarbij komen kijken.
Assassin’s Creed: Altaïr’s Chronicles speelt zich af in het jaar 1190 en plaatst je in de schoenen van Altaïr tijdens zijn zoektocht naar een krachtige kelk die de sleutel vormt tot het herstellen van de vrede in het Heilige Land. Met vier unieke steden om te verkennen, volledig driedimensionale omgevingen om op te klimmen, over te rennen en vanaf te springen, en levensgevaarlijke vijanden om iedere hoek, bestaat Altaïrs zoektocht uit één en al actie. Om te overleven, moet je elf unieke wapens leren beheersen, en door zwaarden, dolken, explosieven en acrobatische acties te combineren moet je al je vijanden proberen te verslaan!
Tijdens het avontuur kun je via touchscreen-minigames geheimen ontfutselen aan informanten door een bepaalde reeks correct te tikken, of in een drukke menigte de zakken van mensen rollen om het gewenste voorwerp uit hun zakken te manoeuvreren voordat de tijd om is. Tijdens de rest van het avontuur zul je op het touchscreen een plattegrond zien, waarop de belangrijkste locaties uit het spel zijn aangegeven.
Onderweg leg je een diepgaande verhaallijn bloot en leer je meer over Altaïr en zijn leven in de schaduw. Ook kun je je gezondheid en aanvalskracht verhogen door bepaalde bollen te verzamelen die in Altaïrs omgeving verstopt zijn. Heb je het in je om een vaardige sluipmoordenaar te worden? Kun jij je krachten inzetten om de vrede te herstellen? Deze zaken zijn van levensbelang in Assassin's Creed: Altaïr's Chronicles!