Cooking Mama 2
Keer terug naar de keuken en maak een feestmaal klaar op de Nintendo DS! Cooking Mama 2 nodigt je uit om de stylus van je DS te gebruiken als een multifunctioneel keukengereedschap. Daarmee zul je maar liefst 80 nieuwe recepten klaarmaken, alsmede enkele bekende klassiekers. Met een tafel vol hongerige gasten, kun je maar beter hopen dat je vaardigheden als topkok ook van topniveau zijn!
Via 150 snelle en leuke minigames, waarin jouw culinaire kunsten aan allerlei verschillende tests worden onderworpen, daagt Cooking Mama 2 je uit om de perfecte maaltijd te creëren, waarna deze aan een beoordelaar wordt voorgelegd. Als je te veel foutjes maakt, zal je creatie er uit zien als kattenvoer, en zal hij waarschijnlijk ook zo smaken. Als je echter alles goed doet, kun je rekenen op enthousiaste reacties van je gasten en enkele complimentjes van Mama zelf! Je kunt zelfs notities maken in je eigen dagboek en zo bijhouden hoe je je beste recepten hebt gecreëerd. Je kunt ook foto’s toevoegen van goed gelukte gerechten.
Onder toezicht van Mama zul je je ingrediënten moeten fileren, flamberen en frituren op het touchscreen. Je leert al doende, terwijl je gerechten van over de hele wereld klaarmaakt. Daarnaast kun je je eigen outfit uitkiezen en de stickers die je verdient overal in de keuken opplakken. Hierdoor voel je je direct thuis zodra je je keukenschort aantrekt!
Met Cooking Mama 2 kun je niet alleen vóór, maar ook mét je vrienden koken, via DS Download Play. Je hebt slechts één exemplaar van het spel nodig om tot drie vrienden uit te dagen in supersnelle minigames. Deze minigames onderwerpen jullie culinaire kunsten aan de ultieme test, en bepalen voor eens en altijd wie de baas is in de keuken!