Het indrukwekkende Dragon Ball Origins 2 (gebaseerd op de wereldberoemde en geliefde manga van Akira Toriyama) van Namco en Game Republic neemt je mee naar een wereld van wensen, goden en mystieke krachten op Nintendo DS. Trek de 'gi' van held Son Goku aan en speel door de belangrijkste momenten van het verhaal van de originele stripreeks.
Het enige doel van het Red Ribbon-leger is totale wereldoverheersing. Hiervoor zijn zij op zoek naar de Dragon Balls - zeven mystieke stenen met een ontzagwekkende kracht: wanneer deze verenigd zijn, kan een drakengod worden opgeroepen, die de wens van de drager vervult. De agenten van het leger zijn, in opdracht van de afschrikwekkende Commander Red, uitgezonden naar elk land in de wereld en zoeken daar naar de felbegeerde stenen. Als zij in hun opzet slagen, zullen zij de kracht van de Dragon Balls aanwenden voor hun duistere bedoelingen. Alleen de bezitter van een puur hart, geest en lichaam kan hen dwarsbomen.
Vergezel Son Goku op zijn eigen zoektocht naar de Dragon Balls en vecht tegen de bedreiging van het Red Ribbon-leger. Maar dit spectaculaire Nintendo DS-spel laat je niet alleen met de kleine held met het wilde piekhaar spelen, maar ook met andere opmerkelijke fguren als Krillin, Bulma en Yamcha. Elke herkenbare held komt met eigen vaardigheden en die heb je allemaal nodig om je vijanden te overwinnen.
Dragon Ball Origins 2 is het perfecte actie-avontuur voor fans van de serie en iedereen die houdt van een combinatie van dappere verkennningstochten, explosieve gevechten en slimme puzzels. Om verder te komen in de acht uit meerdere levels bestaande hoofdstukken van het verhaal, moet je de talenten van je team gebruiken voor het ontdekken van schatkisten, het verslaan van hordes pittige tegenstanders en het verzamelen van voorwerpen die van pas komen bij de uiteindelijke confrontatie met het Red Ribbon-leger. Overzichtelijke camerastandpunten zorgen ervoor dat je altijd het beste zicht op de uit te voeren taken hebt: een vogelvluchtperspectief helpt je bij het springen over afgronden en een zijwaarts perspectief sleurt je mee in de kenmerkende actiestijl van de serie, bij de eindbaasgevechten.
Je hebt complete controle over de gebeurtenissen in je handen met de keuze voor besturing via de knoppen of besturing via touchscreen en stylus. In beide gevallen laat je het recht zegevieren van bovenaf, maak je overdonderende combo-aanvallen en vuur je de Kamehameha-golf af om je vijanden in het stof te laten bijten. Als je het verhaal alleen speelt, speel je bovendien levels vrij die je samen met anderen kunt spelen. Het spel bevat een coöperatieve stand voor meer spelers, waarin jij en een vriend machtige tegenstanders uit kunnen dagen, en intimiderende eindbazen kunnen verslaan, op weg naar de voet van de Survival Tower.