Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies
Voordat je op avontuur gaat, kun je je eigen held creëren, en bepalen hoe het gezicht, het haar en de kleding er uit moet zien. Naarmate het verhaal vordert, wordt de held sterker, slimmer en sterker. Bovendien kun je de figuren die zich bij je aansluiten aanpassen. Met meer dan 1000 verschillende kledingstukken, bepantsering, wapens en andere voorwerpen, ben je verzekerd van een unieke uitstraling en speciale vaardigheden. Je kunt de klasse van je held op ieder moment veranderen, en kiezen uit tal van beroepen, die in het spel van invloed zijn op je vaardigheden en sterke punten.
In Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies begin je je avontuur als bewaker van de stad. Je wordt eropuit gestuurd om het fruit van een heilige boom te plukken, waarmee wensen in vervulling gaan. Je reist de wereld rond, verslaat angstaanjagende monsters en ontrafelt een verhaal van epische proporties. Je neemt het op tegen machtige tegenstanders in furieuze gevechten, en ontmoet de meest kleurrijke spelfiguren.
Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies bevat speciale spelstanden, waarin je je avontuur met anderen kunt delen. Je kunt via een draadloze verbinding met maximaal vier spelers spelen. Je neemt het gezamenlijk op tegen monsters en doorloopt kerkers, ieder met zijn eigen spelfiguur. Je kunt het spel zelfs meenemen in je rugzak, jaszak of handtas, en met de 'Canvassing Mode' contact maken met andere spelers. Informatie over je unieke spelfiguren kan draadloos naar andere spelers worden verstuurd. Wanneer de Canvassing Mode aan staat, worden schatkaarten en persoonlijk berichten automatisch uitgewisseld tussen spelers die bij elkaar in de buurt komen.
Als je ervan houdt om aan uiteenlopende spelactiviteiten deel te nemen, kun je verschillende extra avonturen beleven. Sommige van de avonturen kun je gratis downloaden als je beschikt over een draadloze breedband internetverbinding. Deze virtuele avonturen staan garant voor urenlang speelplezier, in je eentje of met vrienden. Sommige van deze downloadbare avonturen borduren voort op het hoofdavontuur, terwijl andere volledig op zichzelf staan.
Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies is een van de grootste spellen die ooit voor de Nintendo DS is verschenen. Het beschikt over alle elementen van een instant klassieker: opties om het spel naar eigen wens aan te passen, een aangrijpend verhaal en eindeloos veel mogelijkheden om je ervaringen met vrienden te delen. Kortom, er wacht je een episch avontuur dat zijn weerga niet kent!