Dragon Quest Monsters: Joker
Zet koers naar de mysterieuze Green Bay Islands en doe mee aan een bijzonder toernooi in Dragon Quest Monsters: Joker voor Nintendo DS. Je speelt een jonge monsterscout die meedoet aan de Monster Scout Challenge, een beroemde wedstrijd waarin de deelnemers de schitterende monsters die je overal in de eilandengroep tegenkomt moeten verzamelen en trainen.
Om te bewijzen dat je de beste monsterscout ter wereld bent, zul je meer dan 200 monsters moeten rekruteren. Door ze meer dan 160 bijzondere vaardigheden bij te brengen, verander je ze in een sterk leger. Zodra je enkele trouwe monsters ingelijfd hebt, kun je het opnemen tegen andere monsterteams en hun duidelijk maken waarom jij de beste bent! Je kunt zelfs nieuwe monsters kweken, waarin je de sterke punten van andere monsters uit je team combineert. Dit betekent dat je een bijna oneindig aantal verschillende monsters kunt maken.
Terwijl je een uitgestrekte driedimensionale wereld vol monsters, schatten en verrassingen verkent, bestuur je je personage met de richtingsknop en gebruik je het touchscreen om ieder onderdeel van je monstergevechten te bepalen. Tijdens je reis ontmoet je veel bijzondere personages en die zijn niet allemaal wat ze lijken. The Incarnus bijvoorbeeld. Dit is een wolfachtig wezen dat met je meereist en vloeiend mensentaal spreekt. Hij is misschien een machtige bondgenoot, maar zal hij uiteindelijk een vriend of een vijand blijken te zijn? En dan is er ook nog Dr Snap, de commissaris van de Monster Scout Organisation, wiens motieven voor het organiseren van de Monster Scout Challenge in nevelen gehuld zijn.
Zodra je je monsterteam bij elkaar hebt gezocht, kun je online gaan via de Nintendo Wi-Fi Connection, waar je kunt strijden tegen andere monsterscouts van over de hele wereld. Je kunt het echter via Multi-Card Play ook opnemen tegen een vriend die het spel ook heeft. Waartoe je ook besluit, het strijden tegen andere spelers is de ultieme test voor je gevechtskunsten, en zal voor eens en voor altijd bevestigen of jij een van de beste monsterscouts ter wereld bent!