Zie je er goed uit, dan voel je je goed! Iedereen verdient het om de wereld vol zelfvertrouwen tegemoet te zien, maar soms kan je vertrouwde stijl een beetje oud beginnen te voelen en is een frisse nieuwe look de enige oplossing. De vraag is alleen: welke look? Niemand wil dat zijn nieuwe look een vloek wordt! Als het eerste exclusieve spel voor de Nintendo DSi, biedt Hair Salon je de mogelijkheid om alvast te kijken hoe je eruit komt te zien, voordat je de schaar zijn werk laat doen. Of je kunt simpelweg plezier beleven door uitgelaten nieuwe stijlen te creëren – maak gewoon een foto van jezelf of een vriend met de camera's van de Nintendo DSi om iets nieuws uit te proberen, zonder dat je er direct aan vastzit.
Met Hair Salon knip en vorm je je kapsel en make-up zoals jij dat wilt: krullend of stijl, lang of kort, met een ruwe textuur of glanzende lokken. Maak een chique kapsel, creëer een waterval aan golven of pas puike pruiken. Je kunt een klassieke natuurlijke look creëren door zuinig te zijn met make-up, of de stoute schoenen aan te trekken met futuristische spatjes kleur. Het is nog nooit zo makkelijk en leuk geweest om je mooiste gezicht op te zetten. En met meer dan 15.000 mogelijke combinaties kun je alles uitproberen wat je maar kunt bedenken!
Het hoofdspel van Hair Salon laat je strijden om de titel van de beste styliste. Oefen om een visionaire schoonheidsspecialiste te worden met de talenten om haar te knippen, te verfen en op kunstige wijze in model te brengen, om vervolgens vakkundig make-up aan te brengen en je klanten het uiterlijk te geven dat ze verlangen. Door je klanten precies te geven wat ze willen en wedstrijden te winnen, verdien je prestige en geld. Dat helpt je naar de top te klimmen van de salongemeenschap. Met een hoger banksaldo kun je je productaanbod uitbreiden en je zaak opwaarderen van een bescheiden schoonheidssalon tot een stylingkliniek voor de meest exclusieve klanten!
Dus als je ervan houdt om met haar en make-up te spelen, als je zin hebt in een nieuwe look en een beetje hulp wilt voordat je de knoop doorhakt, of als je in de huid wilt kruipen van een topkapper, dan zal Hair Salon je helpen je stijlvolste dromen waar te maken, alleen op de Nintendo DSi.