Horsez: mijn avonturen op de manege
Je moet voor maximaal drie verschillende veulens zorgen, ze opvoeden tot ze volwassen zijn en alles doen wat daarbij komt kijken; van het borstelen en wassen van je paarden tot het uitmesten van hun stallen. Ook ben jij degene die ze in kampioenen moet veranderen door ze nieuwe trucs te leren, alvorens met hen mee te doen aan ren-, spring- en dressuurevenementen over de hele wereld. Als je aan een wedstrijd begint, heb je een 3D-uitzicht op de baan, terwijl je je een weg naar de overwinning probeert te navigeren.
De microfoon van de DS stelt je in staat om tegen je paarden te praten, om vervolgens te kijken hoe ze reageren. En dankzij de interactiemogelijkheden met Pet Vet 2 DS kun je zieke paarden naar de dierenarts sturen en gaandeweg speciale nieuwe accessoires vrijspelen, zoals zadels en borstels.
'Horsez: mijn avonturen op de manege' laat je niet alleen voor ieder detail zorgen bij het runnen van je eigen manege, maar biedt ook een sterke verhaallijn. Je probeert je vriend Kevin te helpen; een geblesseerde jockey wiens manege in Zuid-Frankrijk met sluiting wordt bedreigd, tenzij je evenementen kunt winnen en het geld verdient dat nodig is om de manege open te houden. Dus spring in het zadel en bereid je voor om te laten zien wat je waard bent als een allround paardenexpert!