Inazuma Eleven 2: Firestorm
Na hun zege in het Football Frontier-toernooi hebben Mark Evans en zijn vrienden buitengewone, zelfs buitenaardse kwaliteiten nodig voor de nieuwste uitdagingen in Inazuma Eleven 2. Dit spel verschijnt op 16 maart 2012, exclusief voor de Nintendo DS-systemen en Nintendo 3DS*. Oefen je behendigheid met de stylus en bereid je voor op de spectaculaire voetbalwedstrijden van deze populaire voetbal-RPG, die verschijnt in twee nieuwe versies, Inazuma Eleven 2: Firestorm en Inazuma Eleven 2: Blizzard!
Het verhaal begint een week nadat de jonge doelman Mark Evans en zijn voetbalteam het Footbal Frontier-toernooi hebben gewonnen. Tijdens een trainingssessie wordt de school van de Raimon Eleven aangevallen door buitenaardse belagers van de mysterieuze Alius Academy. Ze broeden op een vernietigend soort voetbal waarmee ze de hele wereld willen vernietigen, tenzij de Raimon Eleven ze kunnen verslaan in een voetbalwedstrijd. Zo begint een reis door heel Japan waarin Mark en de Raimon Eleven de beste voetbalspelers rekruteren om de Alius Academy te stoppen en de wereld te redden.
Inazuma Eleven 2 levert opnieuw een unieke mix van RPG-elementen en spannende voetbalactie. Net als in het voorgaande deel, gebruik je de stylus om de actie op het veld en de bewegingen van je spelers te besturen. Tik en wrijf met je stylus op het scherm om de richting van je spelers te veranderen, op doel te schieten of je tegenstander onder druk te zetten. Met zo’n 1500 spelers om te ontmoeten en te rekruteren, ben je wel even bezig voordat je een superteam hebt gevormd dat sterk en evenwichtig genoeg is om de Alius Academy te verslaan in een zinderende finale.
Beide versies van het spel, Inazuma Eleven 2: Firestorm en Inazuma Eleven 2: Blizzard, bieden dezelfde overkoepelende verhaallijn, maar dan met enkele unieke verschillen. Zo bevat elke versie ruim 150 unieke personages, unieke teams om tegen te strijden en bijzondere vaardigheden en speciale acties. Om personages uit de andere versie in je eigen spel te krijgen, moet je ruilen en belangrijke beslissingen nemen. Wie wil je voor je team behouden, en wie laat je gaan?
Voor nog meer uitdagingen biedt Inazuma Eleven 2 een multiplayer-stand waarin maximaal vier spelers elkaar kunnen uitdagen met hun zelf samengestelde teams. Hieraan kunnen bezitters van het eerste Inazuma Eleven-spel eveneens meedoen. Je kunt ook spelers uitwisselen via draadloze communicatie, terwijl de Teamshare-stand je met andere spelers teams laat uitwisselen en bestrijden.