Inazuma Eleven
Mark Evans is de aanvoerder van het voetbalteam van Raimon Jr High. Hij wil niets liever dan de beker van het Football Frontier-toernooi winnen, maar er is een probleem. Zijn elftal is niet compleet en wat er wel is, heeft met motivatieproblemen te kampen. Er is echter een nieuwe jongen in de stad en deze Axel Blaze schijnt een geweldige spits te zijn. Als Mark hem weet in te lijven voor het team, maakt zijn elftal misschien nog een kans.
Leer allerlei nieuwe kinderen kennen op Raimon Jr High - Axel Blaze, de mysterieuze spits, Silvia Woods, Celia Hills en Nelly Raimon, je teammanagers, en Jude Sharp, je aartsrivaal van de Royal Academy.
Probeer vervolgens zoveel mogelijk goede spelers aan je team toe te voegen. Meer dan duizend spelers houden zich schuil in en om Inazuma Town, en het is jouw taak om de beste voetballers te vinden!
De voetbalbesturing is simpel te leren, maar de mogelijkheden zijn eindeloos! Je bestuurt het spel met het touchscreen en de stylus op je Nintendo DS.
Deze geheime faciliteit biedt intensieve training om je team snel in vorm te krijgen. Maar dan moet je het wel eerst zien te vinden!
Houd in de stad je ogen open voor speciale traininsplekken. Ze zijn direct te herkennen aan hun Inazuma Eleven-bliksempictogram. Alle plekken worden gebruikt om verschillende vaardigheden te trainen, dus probeer ze allemaal te vinden!
Dit is het vuurwerk dat de sterren van de stumperds scheidt, als het op voetbalvaardigheden aankomt. Er zijn allerlei verschillende speciale acties te leren en je kunt nieuwe acties verdienen door hogere levels te bereiken, geheime handleidingen te vinden of door ze van en aan andere spelers te leren.
Via de DS draadloze communicatie kun je wanneer je wilt wedstrijden spelen tegen je vrienden. Alle meerspeleractie vindt plaats in het Connect-menu dat je bereikt vanuit het hoofdmenu, wanneer je het spel aanzet.
Je kunt teams draadloos met andere gebruikers verhandelen door in het Connect-menu voor Teamshare Mode te kiezen. Hierdoor kun je een ander team opslaan in je spel, om er vervolgens wanneer je maar wilt tegen te kunnen spelen. Op dezelfde manier wordt jouw team naar de andere gebruiker gestuurd, die vervolgens je formatie kan gebruiken om tegen te spelen!