Kirby Super Star Ultra
Ieders favoriete roze held is terug in de grootste verzameling Kirby-spellen ooit! Help Kirby in zijn klassieke strijd tegen de troepen van King Dedede in Kirby Super Star Ultra voor de Nintendo DS.
Kirby Super Star Ultra is gebaseerd op Kirby’s Fun Pak (in 1996 uitgebracht voor de Super NES), maar dan met verbeterde graphics, nieuwe filmpjes en extra spellen. In totaal komen spelenderwijs maar liefst zestien verschillende Kirby-spellen beschikbaar, waaronder zowel traditionele platformavonturen als minigames. Er zijn ook drie geheel nieuwe minigames die je met de stylus op het touchscreen kunt besturen. Kirby Super Star Ultra biedt ouderwets sterke actie, op smaak gebracht voor een nieuwe generatie met de nieuwste technologie!
Kirby is niet zomaar een balletje. Hij kan stuiteren, vliegen en eten. Heel veel eten. Hij lust allerlei voedsel, maar ook de blokken en vijanden die zijn pad blokkeren slokt hij op. Met het gewone voedsel vult hij zijn energiebalk aan, door vijanden te eten kan hij transformaties ondergaan die hem nieuwe vaardigheden geven. Het werkt heel eenvoudig: zodra Kirby een vijand heeft opgeslokt kun je omlaag drukken op de richtingsknop om hem te laten transformeren.
Naarmate je verder in het spel vordert, komen steeds meer spellen beschikbaar. Het begint met Spring Breeze, een relatief eenvoudig platformavontuur waarin je vertrouwd raakt met de basisbewegingen van Kirby terwijl je King Dedede achtervolgt. In The Great Cave Offensive moet je je weg vinden in een uitgebreid grottenstelsel waarin maar liefst 60 verschillende schatten verborgen liggen. In Gourmet Race moet je direct tegen King Dedede racen op drie verschillende parkoersen, waarbij je niet alleen alle checkpoints moet passeren maar onderweg ook zo veel mogelijk voedsel moet verorberen. En dan zijn daar nog de gladiator-achtige eindbaasgevechten, waarin je ook een zekere Meta Knight moet passeren om de sterkste krijger van het universum te worden!
De platformavonturen worden allemaal bestuurd met de knoppen van de Nintendo DS, terwijl je bij de drie nieuwe minigames de stylus op het touchscreen moet gebruiken. Deze kleine spellen stellen je gevoel voor timing en reactiesnelheid behoorlijk op de proef. Probeer zo snel mogelijk kaarten te combineren in Kirby Card Swipe, of neem razendsnel je doelwitten onder vuur in Kirby on the Draw – maar pas op voor de bommen!
Het is ook mogelijk om de Kirby-ervaring via draadloze communicatie met maar liefst drie vrienden te delen. Alle vijf minigames zijn geschikt voor een tot vier spelers tegelijk. In de platformspellen kun je een tweede speler laten functioneren als jouw hulpje om via Download Play samen op avontuur te gaan.
Of je nu een Kirby-veteraan bent of een nieuwkomer in zijn universum, dit kadootje staat bol als Kirby zelf dankzij een overdaad aan kleurrijk speelplezier. Kirby Super Star Ultra verschijnt alleen voor de Nintendo DS.