In het spel kom je 70 bekende helden en schavuiten tegen uit de films in LEGO miniatuurvorm waaronder de beruchte kapitein Jack Sparrow, Will Turner, Elizabeth Swann, kapitein Barbossa en vele anderen! Elk personage heeft zijn eigen speciale vaardigheden en voorkeurswapens. Waar de ene gewoon niet zonder een pistool of geweer kan, kan de ander alleen maar uit de voeten met een oud vertrouwd en vooral verroest zwaard. De intense zwaardgevechten in een wereld vol bier, goud en schitterende zwaarden voelen vernieuwd aan met die unieke LEGO draai.
Wanneer dit alles je in de verleiding heeft gebracht om te kiezen voor een piratenleven, dan is het tijd om het ruime sop te kiezen met LEGO Pirates of the Caribbean The Video Game op de Nintendo DS.