Een mysterieus eiland... Een verschrikkelijk ongeluk... De strijd om te overleven begint! Lost in Blue is een soort RPG waarin je hard moet werken om in leven te blijven. Aan het begin van het spel sluit je je aan bij een andere overlevende van het ongeluk: een 17-jarig meisje. Vanaf dat moment moeten jullie samenwerken om naar voedsel te jagen, gereedschap te maken en de vele geheimen van het eiland te ontdekken. Door middel van een reeks mini-game-achtige gebeurtenissen wordt zelfs lunchen een geweldig avontuur in Lost in Blue. Je moet een vishengel leren gebruiken en vallen opzetten om dieren te vangen, maar je moet het eten ook zelf koken zodat je er niet ziek van wordt. Het Touch Screen speelt in al dit soort handelingen een centrale rol: met behulp van de stylus kun je kokosnoten van bomen schudden, wild opjagen, een vuurtje stoken en zelfs geiten melken! Wanneer het avontuur zich ontwikkelt kun je taken verdelen tussen je hoofdpersonage en de niet-speelbare personages die je tegenkomt. Jouw handelingen en die van anderen zijn van invloed op wat er later in de game gebeurt. Er zijn verschillende eindes mogelijk, afhankelijk van hoe jij het spel speelt. Heb je de game eenmaal uitgespeeld dan kun je deze nog een keer overdoen, maar dan als het meisje - en dat levert een totaal andere ervaring op! Iedereen die zichzelf weleens op een eiland zag stranden moet Lost in Blue beslist aan de haak slaan!