Samus Aran is natuurlijk wel gewend om als Morph Ball met hoge snelheid door gevaarlijke ruimtes te navigeren, maar niets kon haar voorbereiden op het flipperkastavontuur dat Metroid Prime Pinball heet. Knal door verschillende kasten vol schansen, bumpers en flippers en keer terug naar klassieke locaties uit het Metroid universum, zoals de Phendrana Drifts en Magmoor Caverns in hun flipperkastversie! Je kunt de kast zelfs tilten door op het Touch Screen te tikken om Samus zo voor een duik tussen de flippers door te behoeden...