Maak een grote sprong voorwaarts naar een sfeervolle eerstepersoons-schietspel op de Nintendo DS. Dring door tot het binnenste van de maan en maak kennis met buitenaards leven dat zich allerminst vriendelijk gedraagt.
Wanneer op Lunar Outpost Alpha vreemde energiemetingen worden gedaan en medewerkers plotseling verdwijnen, wordt majoor Edward Kane van de Extra-Terrestrial Encounter Organisation eropuit gestuurd om de zaak te onderzoeken. Hij komt er al snel achter dat het onderzoeken van buitenaardse omgevingen een even eenzame als schokkende ervaring kan zijn.
De indrukwekkende beelden worden 60 keer per seconde ververst, zodat je volledig wordt opgeslokt door een intense sci-fi-omgeving waar het gevaar om elke hoek kan schuilen. De eenzaamheid van majoor Kane is voelbaar in zijn strijd tegen een mysterieuze vijand. Alleen de krakende communicatie met zijn collega-soldaten van ETEO herinneren hem eraan dat niet alles in het universum hem vijandig gezind is.
Sleep je stylus over het touchscreen om je vizier op vijanden te richten, en gebruik ondertussen de richtingsknop om te lopen. Wees altijd op je hoede, want je krijgt te maken met tal van buitenaardse levensvormen die er alles aan doen om jouw missie zo snel mogelijk te beëindigen.
Gelukkig kun je in de loop van je avontuur een fors arsenaal krachtige wapens verzamelen. Gebruik de zoomlens van het Fermion-lasergeweer om je vijanden op afstand te elimineren, verbreek de stilte met de Lepton Spread-shotgun of bestook de grotere jongens met de atoomenergie van het Oxid Cannon. Reis sneller over het maanlandschap met je bewapende verkenningsbuggy, of gebruik de afstandsbestuurbare Search Droid om de donkerste hoeken van de maan te verkennen.
Kraak pittige puzzels, bestrijd reusachtige eindbazen en geniet van de meeslepende verhaallijn die zich ontwikkeld terwijl je steeds dieper onder het maanoppervlakte verdwijnt. Vergeet je aardse beslommeringen om jezelf helemaal in de buitenaardse perikelen van Moon te verliezen.