Ninjatown
Een stralende hemel, weelderige bossen en rollende heuvels, het zijn typische kenmerken van het land dat Ninjatown wordt genoemd. Deze vredige plaats wordt bewoond door even schattige als eerzame Ninja’s. Na de mysterieuze uitbarsting van een nabije vulkaan, wordt Ninjatown echter aangevallen door sinistere vijanden. Zij worden aangevoerd door Mr. Demon, die om een of andere reden uit is op de vernietiging van Ninjatown. Natuurlijk zal elke Ninja zijn unieke vaardigheden gebruiken om het kwaad te bestrijden en van Ninjatown weer een veilige plaats te maken.
De speler volgt de actie vanuit een bovenaanzicht, waarbij hij de stylus kan gebruiken om gebouwen te plaatsen en commando’s te geven aan de Ninja’s op het slagveld. Spelers moeten daarbij niet te veel treuzelen, want de vijandelijke hordes stoppen pas als ze zijn verslagen – of de stad hebben ingenomen. Elk gebouw kan worden versterkt en uitgebreid, en dat is van essentieel belang als je je Ninja’s het voordeel wilt bieden tegenover de krachten van het kwaad.