Okamiden voor Nintendo DS is het vervolg op het succesvolle Okami voor Wii. Het Capcom-spel trekt je met een elegante streek van de Hemelse Kwast in de schilderachtige actie.
In Okamiden maken we kennis met de godheid Chibiterasu, een witte wolvenwelp, net als Amaterasu, de krachtige zonnegod met het lichaam van een wolf uit Okami. Een paar maanden na de gebeurtenissen in Okami trekt de jonge zonnegod ten strijde tegen een duistere kracht die het landschap al zijn kleur heeft ontnomen. Het landschap dat ooit bruiste van het leven, ligt er nu grijs en grauw bij.
Leid Chibiterasu op een reis vol Japanse folklore, geesten, helden en goden. In dit vermakelijke actiespel werkt de wolfachtige hoofdpersoon samen met een groot aantal moedige medestanders, waaronder een paar oude vrienden uit de wereld van Okami. Elke nieuwe vriend speelt een belangrijke rol in het lot van de wolfachtige godheid; hij kan een bijdrage leveren met zijn eigen speciale vaardigheid. Door samen te werken kunnen onze helden uitdagingen aangaan die zij alleen nooit hadden gered. Tijdens deze bewonderenswaardige missie lossen de welp en zijn vrienden puzzels op en bestrijden zij goddeloze geesten om het land te herstellen.
Naast vrienden die hem door dik en dun steunen, heeft onze nieuwbakken god ook de beschikking over de Hemelse Kwast. Dit krachtige gereedschap is meer dan een simpel schrijfmiddel. Met elegante kalligrafie worden goddelijke krachten opgeroepen. Als de kracht van de Hemelse Kwast wordt gebruikt, staat de wereld tijdelijk stil. Deze serene rust biedt mooi de gelegenheid om magische symbolen te schrijven. Met het touchscreen en de stylus van de Nintendo DS kun je precies de streek met een kwast van wolvenhaar op een schilderdoek nabootsen. Bewegingen met de stylus over het scherm worden vertaald in kwaststreken. Bij een snelle streek komt een dunne, lichte lijn op het scherm. Beweeg je de stylus langzaam, dan wordt de lijn dikker en donkerder. Als je de magische tekens foutloos schildert met dit heilige hulpmiddel, schets je platformen de wereld in, kalligrafeer je prachtige speciale aanvallen en versla je vijanden met afgetekende overwinningen. Tijdens dit legendarische avontuur leer je vele nieuwe kwasttechnieken, zoals 'Bloom' en 'Power Slash', speciale acties waarmee Chibiterasu kan vechten of puzzels kan oplossen.
Okamiden is ontworpen om optimaal gebruik te maken van de technische mogelijkheden van de Nintendo DS. Het spel brengt Chibiterasu's avonturen tot bloei met de subtiele aquarelstijl van de Japanse perkamentkunst. Het is een tijdloze legende vol mythologische elementen. Dit spirituele verhaal combineert thema's als verantwoordelijkheid, overkomen van tegenslagen, verwantschap en wederzijds respect met een plezierige en uitdagende speelervaring.
Help Chibiterasu en zijn vrienden in het artistieke actiespel Okamiden en herstel het land in zijn prachtige originele staat. Alleen voor Nintendo DS.