Pac 'n Roll
's Werelds beroemdste veelvraat gaat aan de rol in een spiksplinternieuw avontuur voor de Nintendo DS. Gebruik de stylus en het Touch Screen om Pac-Man door de levels te laten rollen, schieten en stuiteren - maar pas op dat hij niet over de rand heenschiet! Rol rond in 7 werelden, peuzel pilletjes op en ontwijk de spoken. Dankzij de precisie van de stylus loods je Pac-Man door haarspeldbochten of breng je hem in één keer tot stilstand (kan altijd van pas komen met al die afgronden...) Tijdens je avontuur rol je over heuvels, schiet je pijlsnel door tunnels en navigeer je gevaarlijk terrein zoals bewegende vloeren. Verken doolhofachtige gebieden zoals Castle Pac, Gyro-Jungle en Ghost Land. Ook zijn er speicale sprint- en springtegels (die overigens niet altijd even handig zijn!) en dien je gebruik te maken van liften en wippen om verder te komen. Gebruik power-ups zoals Winged Chocolate om door de wereld heen te vliegen en over spoken heen te springen, of eet de Knight Chocolate voor een pantser dat je in staat stelt meer schade te absorberen en - ook handig - door bepaalde muren heen te beuken. Alsof dat nog niet genoeg is kun je ook de oorspronkelijke speelhalgame Pac-Man spelen - bijvoorbeeld tegen een van je vrienden om te kijken wie de hoogste score kan halen...