Heb jij gevoel voor ritme? Op de dansvloer zie je dat sommigen ermee zijn geboren. Anderen 'doen hun best', terwijl de rest liever toekijkt vanaf de zijlijn. Maar met de komst van Rhythm Paradise voor de Nintendo DS wordt alles anders! Want zelfs mensen die met twee linkervoeten zijn geboren kunnen ritme houden in dit mafste muziekspel ooit!
Het volgen van het ritme met je stylus vereist extreme concentratie, buitengewoon talent en een nimmer falend oog voor details. Nee hoor, geintje. Alles wat je nodig hebt is een oor voor muziek (liefst twee) en het vermogen om je door de beats te laten grijpen! Dat iedereen ervan kan genieten, betekent overigens niet dat dit een gemakkelijk spel is. Rhythm Paradise stelt je ritmegevoel op de proef in tal van absurde situaties die worden aangezwengeld door waanzinnig verslavende muziek. Om een muzieknummer te voltooien en toegang te krijgen tot de volgende uitdaging, moet je precies op de juiste momenten en met het juiste ritme het touchscreen aanraken.
Er zijn meer dan 50 muzikale minigames en ritme-oefeningen, variërend van een tikje vreemd tot compleet gestoord! Dans mee met een popster, brouw een liefdesdrankje met een chemicus of volg de bevelen van een eend in een militair trainingskamp voor vogels. Het is telkens de bedoeling om op het juiste moment de juiste beweging op het touchscreen te maken, door bijvoorbeeld met de stylus te tikken, te wrijven en te zwiepen. Je houdt de Nintendo DS hierbij vast als een boek, en kunt kiezen voor een links- of rechtshandige besturing. Misschien moet je ze allebei eens proberen, voor nog meer uitdaging!
Rhythm Paradise is gevarieerd, gezellig en gestoord, maar altijd vermakelijk. De onweerstaanbare beats toveren een glimlach op ieders gezicht!