Het is een fenomeen dat de wereld stormenderhand veroverde, dat zijn eigen dansje kreeg, dat ervoor zorgde dat de Japanse overheid nieuwe yen moest slaan om een tekort aan muntgeld op te lossen. En nu is het terug op de Nintendo DS. Jawel, de buitenaardse wezens keren terug in Space Invaders Extreme 2 – en het is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken! (Al zullen we het wel aanpakken, maar dan met alle vuurkracht die we hebben.)
Het oorspronkelijke spel Space Invaders was in al zijn simpelheid verbluffend verslavend. De hele wereld was gek op de snelle schietactie. Het was kinderlijk eenvoudig om mee te beginnen: je bewoog gewoon je kleine ruimteschip onderaan het scherm van links naar rechts, terwijl je schoot op de ene na de andere golf buitenaardse wezens die zich van boven naar beneden bewogen. Je moest ze allemaal verslaan om de wereld te redden! Deze klassieke formule knalde zich terug in de schijnwerpers met Space Invaders Extreme, dat de opa van buitenaardse schietspellen een modern pixeljasje gaf, en zich nu voor de tweede keer naar de DS begeeft in dit vernieuwde en verjongde vervolg. Space Invaders Extreme 2 is sneller en zelfs nog uitdagender dan zijn vorige incarnatie. Je zult op het puntje van je stoel zitten, wanneer je de ene na de andere golf trillende vijanden van je af slaat en als een gek in het rond schiet om maar het hoofd boven water te houden!
Dit deel uit de legendarische Space Invaders-serie profiteert eens te meer van een hypermoderne beeldkwaliteit en een geweldige elektro-soundtrack. Bovendien heeft dit spel nog meer moois voor je in petto dan zijn voorganger! Je wordt getrakteerd op buitenaardse lekkernijen als een extra moeilijkheidsgraad voor beginners in het speltype Score Attack, het volledig nieuwe speltype Time Attack, power-ups die makkelijker te activeren zijn en indrukwekkender zijn als je ze ontketent, nieuwe achtergronden, ontzettend moeilijke Space Invader-formaties en een nieuw Bingo-systeem!