Bereid je voor op een spelervaring die zo groot is als je fantasie, met Scribblenauts voor de Nintendo DS.
Maxwell verzamelt graag sterren. Het is aan jou om hem van A naar B te helpen en deze dierbare eigendommen op iedere mogelijke manier veilig te stellen. En als we 'op iedere mogelijke manier' zeggen, dan bedoelen we dat ook!
Scribblenauts draait om een baanbrekend idee dat je de spelwereld laat manipuleren door ieder woord dat je kunt bedenken op te schrijven op het touchscreen van de Nintendo DS, om vervolgens toe te kijken hoe dat voorwerp in Maxwells wereld tot leven komt.
Ziet Maxwell een ster hoog in een boom zitten? Schrijf simpelweg 'ladder' op het touchscreen en zie hoe de ladder voor je ogen verschijnt en zich ontpopt als de oplossing voor Maxwells probleem! Maar goed, je kunt ook 'kettingzaag' opschrijven en Maxwell de boom om laten zagen, zodat hij bij de ster kan. Of misschien pen je liever 'vliegtuig' neer, om vervolgens op je prijs af te vliegen! Met welk probleem je ook te maken hebt, er is een oplossing voor te vinden, door een evenredige mix van verbeelding en experimenteren.
Door verschillende soorten voorwerpen te combineren, vind je schijnbaar onmogelijke oplossingen. En naarmate de puzzels moeilijker worden, zul je diep moeten nadenken over het soort dingen dat je kunt gebruiken.