Sonic Classic Collection
Als je zin hebt in het spelen van klassieke spellen, kan het vervelend zijn om te moeten rommelen met oude spelsystemen die nog nauwelijks werken. Dat hoeft niet meer. Vanaf nu kun je onmiddellijk genieten van de supersnelle actie van een van de grootste platformhelden uit de spelgeschiedenis met Sonic Classic Collection voor Nintendo DS!
Met de toevoeging van een geweldige nieuwe mogelijkheid waarmee je op elk moment je voortgang kunt opslaan, is het niet langer een probleem om wat ouderwets spelplezier in je krappe schema te laten passen. Sonic Classic Collection bevat de volledige originele avonturen van de brutale blauwe egel voor de Mega Drive: Sonic the Hedgehog, Sonic the Hedgehog 2, Sonic the Hedgehog 3 en Sonic & Knuckles. Er is dus genoeg om mee uit de voeten te kunnen, of je nu een veteraan bent of een nieuwe fan.
Race door de geliefde levels van deze tijdloze klassieker voor de spelcomputer, met iedereens favoriete, supersnelle, stekelige held. Als Sonic the Hedgehog ben je de enige die slimmer, sterker en vooral sneller is dan Dr Eggman: de gekke geleerde die onschuldige bosdieren heeft gevangen en in robots heeft veranderd! Breek de geluidsmuur terwijl je ringen grijpt, scherpe naalden ontwijkt, vijanden bevecht, loopings neemt en de Chaos Emeralds verzamelt (voordat Dr Eggman dat doet) om de wereld te redden en de dieren te bevrijden.
Dr Eggman is zijn oude streken niet verleerd. Hij zit nog steeds achter de Chaos Emeralds aan, maar deze keer bouwt hij ook een vreselijk wapen, de 'Death Egg' genaamd, waarmee hij de wereld wil veroveren. Gelukkig heeft Sonic deze keer hulp in de vorm van zijn bondgenoot, de vos Miles 'Tails' Prower, die zijn fraaie staarten kan gebruiken als de propellers van een helikopter. Dit komt goed van pas bij het verzamelen van ringen, het bevechten van vijanden en het redden van de wereld.
Na de rampzalige, maar onvermijdelijke botsing van zijn Death Egg met een mysterieus zwevend eiland is Dr Eggman op zoek naar meer Chaos Emeralds om zijn schip te repareren. De duivelse dokter lijkt te hebben geleerd van zijn vergissingen en probeert Sonic weg te houden door mierenegel Knuckles the Echidna ervan te overtuigen dat Sonic en Tails zijn vijanden zijn.
Nadat hij de Death Egg heeft afgeschud, spoed Sonic zich op weg om alle Chaos Emeralds op het zwevende eiland te verzamelen. Maar de aangewezen bewaker van de kostbare stenen, Knuckles, is vastbesloten daar een stokje voor te steken.