In Spider-Man: Web of Shadows voor de Nintendo DS is New York aangevallen en Spider-Man de enige die de stad van de ondergang kan redden. Als Spider-Man en zijn alter ego Black Suit, moet je voorkomen dat een invasie van buitenaardse wezens de stad verwoest.
Op elk moment kun je wisselen tussen je rode pak (Red Suit) en je zwarte pak (Black Suit), elk met hun eigen vechtstijl en krachten. Het is aan jou om te bepalen welk pak je draagt tijdens de verschillende uitdagingen die je te wachten staan.
Het op orde brengen van de stad kost Spider-Man veel energie en daar heb je Orbs voor nodig. Red Orbs, afkomstig van verslagen vijanden en vernietigde voorwerpen, geven hem weer meer energie. Blue Orbs vergroten zijn kansen op herstel na extreme uitputting. Op momenten dat Spider-Man op het randje van de dood wankelt, kun je zijn gezondheid weer aanvullen door de Exhaustion Mini Game te spelen. Dit doe je door met de stylus Blue Poison Orbs te vernietigen en Health Orbs naar Spider-Man toe te slepen.
Verspreid over de stad vind je ook Upgrade Orbs. Deze bijzondere Orbs zijn goed voor de gezondheid van Spider-Man en geven meer levens of vergroten de schade die hij toebrengt. Met zijn verbeterde eigenschappen, is Spider-Man bijna niet meer te stoppen.