Super Scribblenauts
Als je Scribblenauts al fantastisch vond, zet je dan maar schrap voor een nieuw spel in de serie! Super Scribblenauts voor de Nintendo DS borduurt verder op het baanbrekende origineel. Je kunt de puzzels die je op je pad tegenkomt op nog meer manieren oplossen, gewoon door op te schrijven waar je aan denkt. En dat allemaal in het Nederlands!
Het idee achter Super Scribblenauts is simpel. Je bestuurt Maxwell en moet de opdrachten die je krijgt uitvoeren. Verder moet je Starites verzamelen door gebruik te maken van een combinatie van je fantasie en de stylus. Zo kan het bijvoorbeeld gebeuren dat je voor een afgrond staat. Door simpelweg het woord 'bridge' op het touchscreen te schrijven, verschijnt er een brug waarmee je veilig de overkant kunt bereiken! Als je liever met een helikopter, een straaljager of iets nog veel handigers naar de overkant wilt, hoef je het bijbehorende woord alleen maar op te schrijven om het object te laten verschijnen.
Het verschil tussen Super Scribblenauts en zijn voorganger zit hem in het grotere aantal objecten dat je in het spel kunt laten verschijnen, de variëteit van de opdrachten die Maxwell te wachten staan en de interactie tussen hem en de wereld.
Doordat er meer dan 10.000 bijvoeglijke naamwoorden aan het woordenboek van het spel zijn toegevoegd, kun je bijvoorbeeld niet alleen een ijsbeer laten verschijnen, maar kun je er een verlegen groene ijsbeer van maken! De uitgebreidere mogelijkheden zijn zo goed als grenzeloos, en de manier waarop de door jou beschreven objecten zich gedragen, moet je zien om te geloven. En alsof dit nog niet genoeg is, beschikt het spel over een nog veel uitgebreidere lijst basisobjecten, zodat je het spel op nog meer manieren kunt spelen.
Daarbij bevat Super Scribblenauts meer dan 120 splinternieuwe levels, die zorgen voor meer diepgang, en een langere en vooral gevarieerdere spelervaring. Met de nieuwe uitdagingen kan het gebeuren dat je alle voorwerpen die je met dat thema kunt bedenken moet proberen te creëren. Dat klinkt eenvoudig, maar je zult je hersenen moeten pijnigen als je alle voorwerpen moet verzinnen om van een leeg scherm een kantoor, een autowasserij of een verjaardagsfeestje te maken. In andere levels krijg je nog steeds op verhalen gebaseerde uitdagingen gepresenteerd. Zo kruip je bijvoorbeeld in de huid van de tandenfee, of moet je een middel vinden tegen een virusuitbraak.
Ook nieuw in Super Scribblenauts is de manier waarop Maxwel en de wereld om hem heen werken. Niet alleen is de besturing via het touchscreen verbeterd – waarmee je Maxwell bestuurt en de interactie met objecten plaatsvindt – maar je krijgt ook de mogelijkheid om Maxwell met de richtingsknop te besturen. Het gewicht, het drijfvermogen en de wrijving van de elementen in Maxwells wereld zijn aangepast, zodat objecten preciezer reageren op de input van de speler.
Aan de lijst met nieuwe toevoegingen lijkt geen einde te komen. Met de nieuwe level-editor kun je je eigen uitdagingen tot in het kleinste detail ontwerpen, en met het nieuwe beloningssysteem worden bepaalde prestaties in het spel gemarkeerd.
Net als in Scribblenauts is het de bedoeling om alle puzzels op te lossen door van alles op te schrijven, maar in Super Scribblenauts betekenen 'alle' en 'van alles' veel meer dan ooit tevoren!