Decathlon 2012
Het is tijd voor een competitie in de grootste atletische discipline: de tienkamp. Na harde training kunnen alleen de meest veelzijdige atleten winnen. Elke fout wordt genadeloos afgestraft en de kans op een nieuw wereldrecord vervaagt in de Londense mist.
10 sporten in één: 100-metersprint, verspringen, kogelstoten, hoogspringen, 400 meter hardlopen, 110 meter horden, discuswerpen, polstokspringen, speerwerpen en tenslotte de vermoeiende 1500 meter hardlopen. In elke discipline bestuur je de atleet met de stylus, maar je slaagt alleen als je je timing, snelheid en uithoudingsvermogen goed in de gaten houdt. De resultaten die je in elke discipline bereikt, komen in een klassement en worden vergeleken met de beste wereldscores. De totale score in de tienkamp wordt berekend met een echt bestaande formule, zodat je de score niet alleen nauwkeurig kunt vergelijken met het wereldrecord, maar ook met de scores van andere deelnemers aan de competitie (inclusief drie vrienden met wie je om de beurt kunt spelen).