Onze levens worden steeds drukker! De Nintendo Countdown Calendar zorgt ervoor dat je op een makkelijke, leuke manier aan belangrijke en minder belangrijke afspraken herinnerd wordt.Je kunt je dagelijkse ‘Events’ organiseren in drie categorieën: School, Work en Everyday. School is voor dingen als schoolreisjes en huiswerk, Work voor vergaderingen of projecten op je werk en Everyday voor bijvoorbeeld een afspraak bij de dokter of om af te tellen tot de dag dat je vakantie begint! Je kunt je afspraken met behulp van het touchscreen ook zelf schrijven en iedere keer dat je het programma opstart krijg je te zien hoe lang het nog duurt totdat de verschillende ‘Events’ beginnen.Je kunt het programma tot 2099 gebruiken en het bevat behalve alle maanfasen, ook al een aantal internationale feestdagen. Je kunt voor jezelf zelfs een herinnering schrijven die geopend wordt zodra je het programma aan zet. Dankzij de Nintendo Countdown Calendar zul je geen enkele verjaardag meer vergeten!Schermteksten zijn beschikbaar in het Engels, Duits, Frans, Spaans of Italiaans.