Nintendo DSi Browser
Deze versie van de populaire Opera-browser is speciaal gemaakt voor het Nintendo DSi-systeem en gebruikt beide schermen van de Nintendo DSi en diens touchscreentechnologie om een comfortabele, snelle en rechttoe-rechtaan surfervaring te bieden. Je kunt langs internetpagina's manoeuvreren met je stylus en indien nodig tekst invoeren door gebruik te maken van het toetsenbord in beeld of de ingebouwde handschrift-herkenning.
Dankzij twee verschillende manieren om webpagina's weer te geven, kun je altijd jouw ideale manier vinden om over het internet te surfen. De standaardinstelling, 'Overview Mode', toont een uitgezoomd overzicht van de pagina die je bezoekt in het bovenste scherm van je Nintendo DSi, terwijl er een vergrote weergave op het touchscreen verschijnt. Door met je stylus te slepen en te tikken op het touchscreen, scroll je snel en simpel door websites. Je kunt de ingezoomde weergave ook op ieder gewenst moment verwisselen met de weergave op het bovenste scherm, en andersom.
In 'Column Mode' wordt alle inhoud van de bezochte website samengebracht in een enkele kolom die zich uitstrekt over beide schermen van het systeem. Deze weergave kan het lezen van lange teksten makkelijker maken, door de oorspronkelijke vormgeving van de site deels aan te passen en zo goed mogelijk gebruik te maken van je Nintendo DSi.
Naast de hoofdfuncties van de browser, dragen ook kleine details eraan bij om de ervaring probleemlozer en intuïtiever te maken. Sleep de stylus over tekst om het te markeren en het op een simpele manier als zoekterm te gebruiken. Bestuur alles via het touchscreen of kies ervoor om voor sommige functies de richtingsknop te gebruiken. En kies de lettergrootte en zoekmachine die je wilt. Om je op gang te helpen is er een uitleg beschikbaar die je stap voor stap door alle hoofdfuncties van de browser leidt.
Met de functie voor Ouderlijk toezicht van de Nintendo DSi kunnen ouders het gebruik van de browser blokkeren. Daarnaast biedt de Nintendo DSi Browser ook toegang tot Astaro, een gratis dienst voor het filteren van website-inhoud.