Eternal Darkness: Sanity's Requiem
Eternal Darkness: Sanity's Requiem vertelt een verhaal dat tijd en ruimte overkoepelt. Spelers gebruiken 12 verschillende personages om de geheimen van de mensheid te ontsluieren over een tijdsspanne van 2000 jaar. Het verhaal in Eternal Darkness brengt je naar verschillende tijdperken: het oude Rome, maar ook het heden. Hoofdpersonage is een pittige jonge studente, Alexandria Roivas. Ze reist naar Rhode Island in de VS om de mysterieuze dood van haar grootvader te onderzoeken. Al snel ontdekt ze echter meer dan ze had gewild. Naarmate het spel vortdert, zal Alexandra ervaringen opdoen vanuit de andere personages in het spel, om uiteindelijk de mysteriën te ontsluieren die twee millennia van menselijke evolutie omvatten. Maar dit is geen stoffig geschiedenislesje. Met historisch authentieke wapens knok je jezelf een weg door de tijd. Je vecht als Centurion in het oude Rome, maar ook in de gevaarlijke straten van downtown USA in het jaar 2000. Eternal Darkness introduceert de unieke Sanity-meter, waarmee je de emoties van je spelpersonage als nooit eerder aan kunt voelen. Als het je niet lukt om monsters te verslaan, zal je Sanity-meter stijgen, waardoor hallucinaties optreden die zichzelf manifesteren in de 'werkelijke wereld'. Het spel maakt ook gebruik van een baanbrekend animatie-systeem, dat personages tot leven brengt met zichtbare emotionele reacties. De indrukwekkende 3D-graphics kwamen tot stand met vele technische tricks, zoals bump-mapping, ray-traced lightmaps en volumetric fogging. Maar Eternal Darkness bedient niet alleen je ogen, ook je oren zullen smullen van dit avontuur. Beklemmende muziekstukken en angstaanjagende geluidseffecten zullen je als nooit tevoren in de actie zuigen. Eternal Darkness: Sanity's Requiem combineert muziek, geluidseffecten, artwork, technologie, verhaal en gameplay op een manier zoals je die nog nooit in een videogame hebt mogen ervaren.