Zet de straten van New York op stelten en leef je uit in de jungle van Madagascar! Jij bestuurt de vier hoofdpersonages van de gelijknamige film: Alex de leeuw, Marty de zebra, Gloria het nijlpaard en Melman de giraf. Elk beest heeft z'n eigen moves die in de 11 verschillende hoofdstukken voor flink veel variatie in gameplay zorgen: racen, schieten, sluipen, noem maar op! De game is doorspekt met humor en grappige filmpjes, en bevat vele extra's die je in Zoovenir's Shop kunt aanschaffen. Kledij voor de dieren, extra levens en 3 toffe mini-games: Tiki Minigolf, Shuffleboard en Lemur Rave. Blijf jij maar eens stilzitten met zoveel dansende maki's op je scherm! De game volgt de film, maar gaat nog net een stapje verder. Een bijzonder gevarieerd spel voor de GameCube, uitermate geschikt voor iedereen die ook wel eens uit de band wil springen!