Mario Party 5
Spelers kunnen: De plaats van bijzondere vakjes op de virtuele bordspelen wijzigen om tegenstanders voor te blijven en racen om de meeste sterren te verzamelen. Keihand knokken in nieuwe minigames waarin je in een duel, traditioneel of met zijn allen tegen Bowser vecht. Zich vermaken met immens populaire personages. Bovendien maken enkele nieuwe personages hun debuut in hun eerste Mario-game. Het bordspel beter overzien en sneller verdergaan met de game dankzij de nieuwe 3D-plattegronden. Het opnemen tegen de Koopa Kid Brigade: drie Koopa Kids die tegelijkertijd aan de beurt zijn, waardoor de wachttijd aanzienlijk korter is en iedereen sneller weer in actie kan komen.
Minigame-wedstrijden winnen waarin het erom gaat muntjes en sterren te pakken die zich her en der op de bordspelen bevinden. Wie de meeste sterren en muntjes verzamelt, wint een bordspel. En wie alle bordspelen wint, wint de game!