Resident Evil
Doe de gordijnen dicht, zet het geluid hard en vergrendel de deur - de kwade machten nemen bezit van je Nintendo GameCube. Het originele overlevingsverhaal van de horror-klassieker Resident Evil komt nu exclusief naar de GCN met compleet vernieuwde beelden en een nieuw spel, dat gebruik maakt van de ongelofelijke kracht van de Nintendo GameCube.
Deze versie is niet beschikbaar op een ander systeem - en vernieuwt het concept van het origineel uit 1996: een griezelig herenhuis dat bezet is door spokende doden. Met grotere levels, nieuw op te lossen problemen en meer schokkende ontdekkingen en verassingen dan ooit tevoren (naast de verbazingwekkende beelden) zullen Resident Evil fans en nieuwkomers in de serie verrukt zijn van het resultaat. Na een serie onopgeloste sterfgevallen in Raccoon City, wordt het STARS (Special Tactics and Rescue Squad) Bravo Team er op uitgestuurd om onderzoek te doen.
Maar ze verdwijnen op mysterieuze wijze, en het Alpha Team doet er alles aan om ze terug te vinden. Hun missie is nog maar net begonnen als alles helemaal misloopt. Maar enkele van de leden van het team overleven het door een veilig heenkomen te zoeken in het schijnbaar veilige herenhuis - helaas, ze hebben de verkeerde plek gekozen om te schuilen! De keuze van je personages - ofwel de expert in het openen van sloten Jill Valentine ofwel de met wapens zwaaiende Chris Redfield - verandert de manier waarop je het spel ervaart, omdat ieder personage een uniek verhaal beleeft, met eigen wapens en bewegingen.
En er liggen nog veel meer geheimen klaar om ontdekt te worden. Of je nu een fan van de originele versie bent, of een nieuwkomer in Raccoon City, Resident Evil voor de Nintendo GameCube is een adembenemende spelervaring. En de horror is nog maar net begonnen nu Capcom exclusief voor GameCube nieuwe versies aankondigt voor de rest van de serie (plus de splinternieuwe Resident Evil Zero)!