Sonic Heroes
Drie verschillende characters bij krankzinnige snelheid tegelijkertijd door een chaotische wereld vol loopings, kurkentrekkers en vijandig gespuis loodsen? Maak je borst maar nat... Het snelste stekelvarken ter wereld is terug - en hij heeft al z'n vrienden meegenomen! Sonic lijkt het goed naar de zin te hebben op de Nintendo GameCube. Zo beleefde hij er al twee uitgebreide avonturen in 3D en kon je ook zijn klassieke uitspattingen in 2D herbeleven. Het Sonic Team van SEGA heeft het eerdere werk nog eens goed onder de loep genomen en verenigt alles wat het blauwe stekelvarken zo geliefd maakt in het gloednieuwe Sonic Heroes.
De game speelt zich af in prachtig vormgegeven, enorme 3D werelden zoals je die kent uit Sonic's Adventure games, maar de gameplay heeft het meeste weg van de supersnelle achtbaan-actie die je kent uit Sonic's 2D spellen. Het bijzondere aan Sonic Heroes is dat je deze keer niet alleen Sonic of een van zijn maatjes bestuurt, maar een heel team van drie helden tegelijk. Naast Team Sonic, waartoe ook nog de oude bekenden Knuckles en Tails behoren, zijn er nog drie andere teams waaruit je kunt kiezen. De meeste personages zullen de fans bekend voorkomen, maar Sonic Team introduceerde ook een stel nieuwe personages, zoals het opvliegende konijn Cream.
Afhankelijk van welk team je kiest, zul je de 14 levels op een andere manier doorlopen. Er zijn namelijk vier verschillende verhalen - die verteld worden aan de hand van waanzinnig mooie filmpjes - en elk verhaal heeft ook een andere moeilijkheidsgraad. Team Sonic is prima voor beginners, maar de echte die-hards zullen al snel de uitdaging van het veel pittigere Team Dark aan willen gaan. Over uitdagingen gesproken: naast de Story-stand kun je de verschillende arena's ook in de Challenge-stand spelen. Hierin kun je je scores verbeteren, gemiste voorwerpen verzamelen en bovendien een nieuwe uitdaging aangaan op bekend terrein.