Astaroth met bijl, Maxi met nunchuk, Mitsurugi met zwaard, Ivy met zweep...Op de lijst van vechtersbazen in Soul Calibur staat een aantal van de heftigste spelfiguren die we ooit hebben gezien.
En nu is de tijd rijp voor nog een oude bekende die de uitdaging aangaat het Soul Edge-zwaard te vinden: Link. Jawel, de Hero of Time himself. Soul Calibur II, de opvolger van de speelhalhit, komt uit op de Nintendo GameCube in de vorm van een perfecte conversie met de held uit Legend of Zelda als exclusief speelbaar spelfiguur. Het verhaal (ja ja, dit is niet zomaar een beat-'em-up) gaat als volgt. Vier jaren zijn er verstreken sinds de stukken van het Soul Edge-zwaard over de hele wereld verspreid werden. De slechte invloed ervan doet zich nu andermaal gelden.
Link kan bijvoorbeeld veel items vinden die bekend zijn uit The Legend of Zelda-spellen, zoals het Master-zwaard, het Hylian-schild, de Megaton-hamer en het Biggoron-zwaard! Het verzamelen van de items van elk spelfiguur en het leren van al hun moves (en dat zijn er een heleboel), is wat Soul Calibur II extra leuk maakt. En met de spelvariant voor twee personen ben je maandenlang bezig, dankzij de enorme variatie aan uitgebalanceerde spelfiguren.
Arcadegame-puristen hoeven zich geen zorgen te maken over het spelen van Soul Calibur II met een controller, want Namco heeft de joystickbewegingen perfect naar de Nintendo GameCube-controller overgebracht. Bovendien kun je elke optie wijzigen als je die niet prettig vindt. Dus als je zin hebt in een stevig potje zwaardvechtactie op je Nintendo GameCube, of als je grote Link het wel eens wilt zien opnemen tegen Astaroth, dan is Soul Calibur II een must.