ACA NEOGEO METAL SLUG
METAL SLUG is de game waarmee de beroemdste actiegameserie het licht zag. De game is oorspronkelijk uitgebracht door SNK in 1996 in Japan.
Spelers kruipen in de huid van Marco en Tarma: leden van een speciale eenheid die bekendstaat als de Peregrine Falcon Squad. Ze trekken ten strijde tegen generaal Donald Morden om een wapen met de naam METAL SLUG opnieuw in handen te krijgen. Spelers kunnen diverse wapens en voertuigen gebruiken, waaronder de METAL SLUG.